Privacybeleid

Privacyverklaring


Laatst gewijzigd op 18 juli 2019

Op deze pagina hebben we belangrijke informatie uit onze privacyverklaring voor jou samengevat, in de vorm van veelgestelde vragen en antwoorden daarop. Zo vind je snel de informatie waar je naar op zoek bent. Wil je gedetailleerde informatie over de verwerking van jouw gegevens, dan kun je hierboven onze privacyverklaring als pdf downloaden en raadplegen.

Wanneer is onze privacyverklaring van toepassing?

Onze privacyverklaring is van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens van onze (potentiële) klanten en gebruikers van onze shop. Met persoonsgegevens bedoelen we informatie die direct of indirect te herleiden is naar een individu, zonder dat de naam van dat individu bekend hoeft te zijn. Denk aan klantnummer, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer, cookie ID’s en financiële data (zie onze privacyverklaring voor de volledige lijst).

Welke gegevens verwerken wij en waar gebruiken we ze voor?

Als je onze shop bezoekt verwerken we gegevens van je. Denk aan je IPadres, maar ook aan je klik- en koopgedrag, zodat we je persoonlijker en relevanter van dienst kunnen zijn. Met behulp van cookies kunnen we onder andere zien welke onderdelen van de website of app je hebt bekeken

Account aanmaken en beheren

Om een bestelling bij Noor en Moor te kunnen plaatsen moet je eerst een Mijn Noor en Moor account aanmaken op onze website of in onze app. Daarna kun je inloggen op je account en je account beheren. Voor het aanmaken van een Mijn Noor en Moor account en het gebruik van je account verwerken we noodzakelijke gegevens van jou.

Account aanmaken en beheren

De artikelen die je in onze shop koopt kun je laten thuisbezorgen of ophalen bij een PostNl-punt. Tijdens het bestellen verwerken we verschillende gegevens, zoals je gekozen betaalmethode en gegevens om je bestelling te volgen, zoals je bezorgadres. Naar aanleiding van je aankopen kunnen we je aanbiedingen en informatie sturen via bijvoorbeeld e-mail.

Vragen, klachten, reparaties en garanties

Als je een vraag stelt of een klacht indient over een artikel, een verzoek indient voor reparatie, een beroep doet op je garantie of om een andere reden contact opneemt met de klantenservice, is het noodzakelijk om bepaalde gegevens te verwerken en te bewaren.

Marketing

Als je een account hebt aangemaakt en een of meerdere artikelen hebt gekocht, kunnen we je daarna benaderen voor marketingdoeleinden. Wij doen dit via verschillende uitingen en kanalen. Daarnaast kunnen we gegevens van andere partijen combineren met gegevens die wij al van je hebben. Dit laatste doen we alleen met jouw toestemming.

Hoe beveiligen wij je gegevens?

Jouw privacy is belangrijk, dus we nemen de beveiliging van je gegevens heel serieus. We hebben verschillende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat je gegevens veilig zijn en blijven. Bij de beveiliging van je gegevens houden we rekening met de eventuele verwerkingsrisico’s van je gegevens: bijvoorbeeld wanneer deze verloren gaan of onrechtmatig worden gebruikt.

Hoe lang bewaren we je gegevens?

In het algemeen bewaren wij je gegevens niet langer dan nodig is voor het doeleinde waarvoor we je gegevens hebben verzameld. Hierna verwijderen of anonimiseren we deze gegevens. Anonimiseren betekent dat we ervoor zorgen dat gegevens niet meer naar jou te herleiden zijn. Soms hebben we bepaalde gegevens toch nog langer nodig voor een ander doeleinde. Als dat het geval is, hebben wij daarvoor een grondslag en zullen wij ervoor zorgen dat deze gegevens alleen nog toegankelijk zijn voor dat doeleinde, bijvoorbeeld lopende bestellingen. Daarna zullen we natuurlijk alsnog je gegevens anonimiseren of verwijderen.

Maken wij gebruik van cookies?

Ja, wij gebruiken verschillende soorten cookies en vergelijkbare technieken. Deze zijn onder andere nodig om onze shop goed te laten werken en gebruiksvriendelijker te maken voor jou.
Wil je geen cookies? Je kunt altijd je instellingen aanpassen of zelf cookies verwijderen. Maar dan werkt de website misschien niet optimaal.